Po řadě projektů konceptuálního charakteru, prezentovaných v Galerii v podchodu, přichází ke slovu klasická malba. I když slovo „klasická“ může být v tomto případě trochu zavádějící a může možná nenaplnit leckteré naše zažité představy, které od malby očekáváme.
Jan Pražan a Samuel Paučo studenti ateliéru Martina Mainera brněnské FaVU vystavují ve WalkThruGallery na první pohled dvě rozdílné malířské polohy.
U Honzy Pražana se setkáváme s neortodoxním pojetím malby, autor používá jako výchozí materiál kartóny v jejich surovém stavu a formátu. Malba se tu prolíná s instalací, do výsledního díla jsou plasticky zakomponovány pomalované odřezky kartónu, původně využívané jako šablony. Obsahovým tématem obrazů je podle autorových slov jakási „mentální archeologie“.
U Samuela Pauča se setkáme s revizí malířského média jako takového. Tématem obrazu je samotný fyzický základ malby, a sice samotný podklad tvořený: napínacími lištami, plátnem a podkladovým šepsem. Obrazy dostávají až sochařský charakter a kvazi ironickým použitím religiózních symbolů se odkazuje k duchovní prapodstatě malířství.
http://www.rozhlas.cz/mozaika/vytvarne/_zprava/jan-prazan-a-samuel-pauco-stejna-predehra-jina-opera--848839
Žádné komentáře:
Okomentovat